Start SKKT Pszczyna 2017 Wyjazd SKKT do Pszczyny
Wyjazd SKKT do Pszczyny PDF Drukuj

25  października 2017 r. „Beskidzkie Włóczykije” ze Szkoły Podstawowej
Nr 1 w Czańcu zwiedzały Pszczynę.

Celem wycieczki było:

• propagowanie turystyki jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
  • zwiedzanie zamku w Pszczynie,
  • wizyta w zagrodzie żubrów,
  • integracja członków SKKT „Beskidzkie Włóczykije”,
  • poznanie ciekawych i atrakcyjnych turystycznie miejsc,

25 października „Beskidzkie Włóczykije” udały się na bardzo ciekawą wycieczkę do Pszczyny. Zwiedziliśmy tam dawną  rezydencję magnacką, powstałą w XI lub XII w. Od Pana Przewodnika dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o jej właścicielach, wyposażeniu i innych atrakcjach -  wszyscy podziwialiśmy piękną Daisy.  Zamek w Pszczynie wraz z zabytkowym parkiem krajobrazowym w stylu angielskim o powierzchni 156 ha tworzy zespół pałacowo-parkowy. W 1946 zamieniony na muzeum, obecnie działające pod nazwą Muzeum Zamkowe w Pszczynie. W przeciwieństwie do wielu innych zamków i pałaców na Śląsku, zniszczonych na skutek działań II wojny światowej i bezpośrednio po niej, w Zamku w Pszczynie zachowało się oryginalne wyposażenie i meble, które sprawiają, że jest on obecnie jednym z najcenniejszych zabytków architektury rezydencjonalnej w Polsce i tworzy niesamowity klimat dla zwiedzających. Dla nas ciekawym doświadczeniem i niemałą atrakcją były również……. „zamkowe kapcie”.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w zagrodzie dla żubrów – gdzie mogliśmy spotkać się  oko w oko z jednym z największych ssaków Europy.
Na spacer po zagrodzie zaprosiły nas również inne zwierzęta – nie tylko z polskich lasów – chociaż i tak największym powodzeniem cieszył się nasz rudy lisek.
Na terenie zagrody dla żubrów znajduje się również budynek muzealno – edukacyjny, gdzie obejrzeliśmy faunę i florę polskich lasów i gór. Mieliśmy możliwość zobaczenia z bliska nie tylko żubrów, ale także niedźwiedzi, wilków, rysiów i wielu innych zwierzaków. każdy znalazł coś dla siebie. Było bardzo fajnie i szkoda , że tak szybko minął ten dzień.

„Beskidzkie Włóczykije” z opiekunkami Ewą Borgosz, Jadwigą Ziętek i Zuzanną Drabek

Więcej zdjęć można obejrzeć pod linkiem: https://photos.app.goo.gl/MsF2Al8xLjpKvltB2